Cozy Threads: Een speciaal T-shirt voor de borstkankermaand 

Het is Pink oktober, en toen Filip en Diego van Cozy Threads ons belden met een geweldig project in gedachten, waren we erg blij om te helpen. Het zijn twee middelbare scholieren uit Wenen, Oostenrijk, die een kledingmerk zijn begonnen als een schoolproject voor een vak dat creativiteit vereist. Hun school is een non profit christelijke school die allerlei activiteiten ondersteunt die liefdadigheidswerk met zich meebrengen; dus besloten ze deze kans en de middelen die het opleverde aan te grijpen om iets unieks te creëren dat een verschil zou maken en een positieve impact zou hebben gedurende deze maand. We besloten om met Filip te spreken om meer te weten te komen over hun werk en inspanningen om dit prachtige initiatief mogelijk te maken. 

Hoe is Cozy Threads begonnen?

We hebben Cozy Threads in 2019 opgericht als een schoolproject. We wilden kleding creëren die zich onderscheidt van moderne kledingmerken en snelle mode. Het merk is geïnspireerd op culturele diversiteit, die we proberen te reflecteren in elk item dat we maken. 

Wie zit er achter Cozy Threads?

Alleen wij tweeën, ik (Filip) en Diego. Ik ben geboren en getogen in Canada, maar mijn ouders komen uit Bosnië en Servië. Ik ben twee jaar geleden naar Wenen verhuisd. Daar heb ik Diego ontmoet, en hij heeft ook een diverse culturele achtergrond. Hij is in Wenen geboren en daarna een tijdje naar de Verenigde Staten verhuisd om uiteindelijk terug te komen naar Oostenrijk. Een van zijn ouders is Italiaans-Amerikaans en de andere komt uit de Filippijnen. 

Hoe heben jullie besloten jullie merk te betrekken bij Breast Cancer Awareness Month?

Toen ik nog in mijn woonplaats in Canada woonde, was het heel gewoon dat elk jaar in oktober iedereen op de een of andere manier bijdroeg aan de verspreiding van de roze gedachte. Ik vind dat gewoon mooi en het helpt echt om het bewustzijn te verspreiden, dus ik dacht dat het een geweldig idee zou zijn om al deze goede energie te nemen en te proberen om hetzelfde te doen in Wenen. 

Waaruit bestaat dit project? 

We wilden twee gebieden bestrijken. Ten eerste het educatieve gedeelte, het verspreiden van het bewustzijn; en ten tweede het verzamelen om te doneren. Voor het educatieve gedeelte hebben we besloten om tijdens de kapittel tijd op donderdag een stand te plaatsen, zodat we meer mensen persoonlijk kunnen bereiken. Voor de donatie hebben we besloten om een exclusief T-shirt te maken, waarbij we ook gebruik maken van ons online modemerk. We kozen voor een roze T-shirt van Wordans, en later ook voor een wit T-shirt. Vervolgens hebben we één van de Cupido designs, die we met succes hebben gebruikt voor een ander T-shirt, gepakt en deze voorop geplaatst, terwijl we achterop Pink Ribbon hebben gebruikt. Het idee was om alle donaties te gebruiken voor een goed doel die het zou kunnen gebruiken voor onderzoek. 

Waar worden de T-shirts tentoongesteld? Ga je ze ergens promoten?

We gaan ze laten zien op onze merk website, maar ook overal waar we de mogelijkheid hebben. Aan de andere kant zijn we door de huidige pandemie gedwongen om de evenementen van dit jaar uit te stellen, omdat we niets publiekelijk kunnen organiseren omdat we de gezondheid van mensen in gevaar kunnen brengen. We hebben ook veel tegenslagen gehad met betrekking tot de productie van de T-shirts en de distributie ervan, dus we hebben uiteindelijk de beslissing genomen om ze beschikbaar te maken op onze website. Wat we zeker weten is dat we ons best zullen doen om volgend jaar een manier te vinden, want hopelijk zal de situatie beter zijn.

Aan de andere kant hebben we een Instagram-account voor ons merk @cozythreadsvienna en een Facebook-pagina, dus we zullen social media gebruiken om er reclame voor te maken. We hebben een flyer gemaakt voor het evenement dat we gaan delen. 

Waar gaat de winst naartoe?

We doneren wat we verzamelen aan ABCSG (Austrian Breast Cancer and Colorectal Cancer Study Group). We hebben besloten om onze lokale vestiging te kiezen omdat we geloven dat de focus op een kleinere groep een grotere impact zal hebben. Deze organisatie voert proeven uit om borst- en darmkanker te onderzoeken en biedt hun patiënten de nieuwste en best mogelijke behandelingen aan, waardoor het goed past bij ons initiatief.  

Hoe hebben jullie Wordans gevonden?

We werkten daadwerkelijk met uw producten voor ons merk. We hebben uw merk 8 maanden geleden gevonden.  Toen we voor het eerst op het idee kwamen voor dit project, zouden we de producten zelf gaan halen, maar toen dachten we dat Wordans ons ook zou willen helpen omdat het een goed doel heeft en het zou helpen om de donaties te maximaliseren, dus dat is wat we hebben gedaan. En toen we contact met jullie opnamen, waren jullie erg blij om dit alles mogelijk te maken, en om deze t-shirts te doneren, dus het was best geweldig dat alles mooi in elkaar zat.

Wat motiveert jullie het meest met deze actie?

Dat we het bewustzijn vergroten, wat volgens ons het belangrijkste is. Het feit dat we dit project zo hebben opgezet dat het een positief effect heeft, motiveert ons echt om dit en mogelijk andere toekomstige acties met hetzelfde doel te blijven doen. 

Bij Wordans vinden we dit project ontzettend inspirerend en we zijn blij om het talent en het hart van onze klanten en de inspanningen van de jonge generaties te zien om een verschil te maken in de samenleving. We moedigen je aan om je bij ons aan te sluiten met de hashtag #wearitpink op onze Instagram @wearewordans en door je oktober in het roze te kleden om je steun te laten zien. 

Posts created 33

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top